یوزر اینترفیس به سبک اجایل
توسعه وب, مقاله

یوزر اینترفیس (رابط کاربری) به سبک اجایل #۱

۱ 58

چند روزی هست که مایکروسافت وب سایت outlook رو معرفی کرده که در واقع نسخه جدیدی از Hotmail هست. در بدو لاگین ظاهری تمیز، ساده و خلوتی رو می بینید که از جهاتی شبیه به اولین نسخه های جی میل به نظر میاد ولی به مراتب جذاب تر. کاربری فوق العاده ساده ای داره در عین حالی که به گرافیک وب هم توجه کرده. این تغییر نگرشِ اینترفیسی در وب سایت مایکروسافت، ویندوز ۸ و حتی در نسخه جدید آفیس هم کم و بیش دیده میشه و کاملاً به سمت حداقل پیچدگی + حداکثر کارایی داره پیش میره. در کل من از اینترفیسش خیلی خوشم اومد. یاد اینترفیس های نرم افزارهای وطنی افتادم و پیچدگی هایی که بر سر راه کاربر قرار داره طوری که با کلی کلاس آموزشی و داکیومنت و سی دی، باز هم مسلط نمیشه و جالبترش اینه که در تغییر ورژن یه دفعه همه چی عوض میشه و همون آش و همون کاسه… البته از حق نگذریم اینترفیس های خوب هم داریم ولی خوب ها خیلی کم هستند.

بی شک یک نرم افزار مبتنی بر Agile یک یوزر اینترفیس اجایل رو هم می طلبه و این نکته مهمی هست که در این آشفته بازار اینترفیسِ داخلی حتماً باید بهش توجه ویژه ای کرد. این هم یکی دیگر از نکاتی هست که در پذیرش باور اجایل باید درک بشه. در قسمت بعدی در مورد ویژگی های یک واسط کاربری چابک صحبت می کنم.

Share

در باره نویسنده / 

حمیدرضا متقیان

مدیر محصول نرم افزار. علاقه مند به دنیای وب و ارزش آفرینی در کسب و کار.

یک دیدگاه

  1. پویا ۱۳۹۲-۰۶-۰۲ در ۱۰:۴۲ ق.ظ - 

    خلاصه ، مفید ، گیرا

ارسال پاسخ

ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود. موارد مورد نیاز علامتگذاری شده است *

نوشته های تصادفی

  • باور Agile

    باور Agile

    یه روز صبح از خواب بلند میشم و به خودم میگم من میخوام از امروز سلامت تر زندگی کنم و تصمیم میگیرم هر روز یه سیب بخورم. حتماً اون ضرب المثل بلاد بیگانه رو شنیدید که میگه: An Apple a Day Keep Doctor Away.  اما جالب اینجاست که من در کنار خوردن سیب همچنان بخوردن…

  • 24 تله ی رایج در اسکرام

    ۲۴ تله ی رایج در اسکرام (بخش دوم – آخر)

    با فرضیات پیش رفتن. اغلب اعضای تیم موفق به سوال از Product Owner در مورد جزئیاتی که در حال انجامش هستند نمی شوند و یکی از اعضای تیم مشکلات رو حل می کند در حالیکه که این فرد درباره محدودیت های محصول اطلاعات کاملی نداره و با فرضیات خودش تصمیم گیری می کنه. ارتباط و…

پربازدید ترین ها

  • بندهای حیاتی یک قرارداد تولید نرم افزار

    بندهای حیاتی یک قرارداد تولید نرم افزار

    یک قرارداد محکم از اساسی ترین ملزومات موفق انجام شدن یک پروژه نرم افزاری هست. خیلی از اختلافات بین کارفرما و مجری با استناد به قرارداد رفع میشه و مهمتر از هر چیز بحث ضرر و زیان پروژه هست که برای طرفین مهم هست. بعنوان یک اصل کلی، کلیات و جزئیات قرارداد رو جدی بگیرین…

  • بایدها و نبایدها در ارائه پروپوزال

    بایدها و نبایدها در ارائه پروپوزال

    در اسفند ۸۸ در وب سایت بزرگ برنامه نویس به موجب سوال یکی از دوستان در مورد “شیوه ارائه طرح پیشنهادی نرم افزار”  توضیحاتی هر چند مجمل دادم که خوندنش خالی از لطف نیست: Proposal رو باید بر اساس RFP یا Request For Proposal ای که از مشتری میگیرین تهیه کنید. RFP از اهمیت زیادی…

  • the-internet-of-things

    آینده در دستان اینترنت اشیاء (IoT)

    Internet Of Things تحولی در آینده اینترنت است که مسلماً کسب و کار نرم افزار رو بسیار پر رونق تر و در عین حال فراگیرتر می کنه.  فرض کنید به خرید رفتید و خیلی راحت از یخچال خونتون استعلام میکنید که چه چیزهایی رو باید خریداری کنید؛ نیم ساعت قبل از اومدنتون میتونید سیستم تهویه…

عضویت در خبرنامه

بایگانی